Частично възстановяване на присъствения учебен процес от понеделник, 12 април. Връща се режимът, който беше преди 22 март.

Всички ученици от 1. до 4. клас се връщат в училище, плюс три от осемте класа от 5. до 12. клас.

Снимка: btvnovinite.bg

"Ще продължим графика, който прекъснахме на 22 март и ще започнем със 7., 8. и 10. клас", уточни просветният министър Красимир Вълчев на брифинга на Националния оперативен щаб.

След това от 26 април, ако ситуацията позволява, се връщат 5., 9. и 12. клас.

"Считаме за разумно до 40% от учениците от 5. до 12. клас да се върнат в училище", допълни той.

Снимка: btvnovinite.bg

„Според условния график в момента с приоритет са 7. и 12. клас – 50% от седмиците учат, а останалите една трета от седмиците. Според предварителни разчети на 17 май се връщат 6. и 11. клас, както и отново 7.“, поясни Вълчев.

Дванайсетокласниците ще приключат по-рано учебната година – в средата на май. Затова е важно те да се върнат на 26 април, уточни Вълчев.

„Като цяло ситуацията в системата на образованието е добра. Близо два пъти по-малко са болните и заразени учители и ученици. Най-вече това се вижда при учителите. Това вероятно се дължи на ваксинацията и на това, че присъственият учебен процес беше частичен“, каза Вълчев.

„Нямаме починали учители, които да са ваксинирани. Почти няма и такива, които са стигнали до хоспитализация и до тежко заболяване. Това означава, че ваксините имат ефект и благодарение на тях имаме шанса да възстановим присъствения учебен процес в края на тази учебна година“, каза още просветният министър.

В момента 500 са учителите и непедагогическият персонал, които са заразени в системата. Много по-малко, отколкото през ноември и декември, когато е имало пикови стойности.

Правят се допълнителни списъци за ваксинация на учителите. 

Ще бъдат разрешени и практическите занятия, индивидуалната форма на обучение, както и индивидуалните изпити и дейности.

Здравните власти още не са решили окончателно дали да бъдат отворени езиковите центрове. Министър Ангелов посочи, че „в тези центрове има присъствие на ученици от различни класове“ и въпросът е дали да не се даде „още седмица глътка въздух“ преди такова отваряне.

Към момента приоритет е връщането на децата присъствено в училище, а също и продължаване на индивидуалните и колективните занятия с учениците със специални образователни потребности.

„Това, освен обучение, е форма на лечение“, коментира проф. Ангелов.

Относно предложението на омбудсмана да отпадне националното външно оценяване след 4. и 10. клас Вълчев бе категоричен, че това не трябва да се случва.

„Изпитите за част от процеса на образование - и външното, и вътрешното оценяване. Те мотивират и карат учениците да учат. Лесно може да се плъзнем по линията на образователния популизъм“, коментира Красимир Вълчев.