Хипермаркетите предлагат промоции, изкушаващи оферти и предпразнично ниски цени. Търговците обаче залагат някои капани. Екип на bTV влезе в ролята на клиенти и избира само промоционални оферти. Купихме 3 продукта на стойност 8 лева с обещание за подарък - до изчерпване на количествата. Това е търговски трик, който може да заложи капан, защото първо плащаме и едва след това търсим подаръка.

„Не би следвало тази промоция да продължава да бъде обявявана, тъй като тогава минаваме в посока нелоялна търговска практика”, обясни Виктория Димитрова от Комисията за защита на потребителите. Условията на офертата объркаха част от клиентите - какви и колко продукти трябва да бъдат купени.

Препълнените от пазар колички и дългите сметки отвличат вниманието ни, а част от търговците пропускат да направят обещаната отстъпка.

Промоционалните щандове в някои магазини са подвеждащи. Част от намалените стоки липсват и са заменени с други. От КЗП съветват на етикетите да внимаваме както за цените, така и за вида на обозначената стока.

Експериментът ни показа, че цените са намалени и коректно маркирани в касовия ни бон. Измама от страна на търговеца няма, а екипът ни получи и подаръка, който е обещан от промоцията.

В случай на измама може да подадете сигнал до Комисията за защита на потребителите на телефон 0700 111 22.