Пролетният сезон на bTV завърши с изключително признание за медиата от страна на зрителите, сочат данните на ГАРБ – единствената пийпълметрична агенция, преминала независим одит.
През юни резултатите на финалните епизоди на едни от най-успешните и доказани формати и сериали „Гласът на България”, „Столичани в повече”, „Комиците и приятели”, „Бригада Нов дом” и „Твоят мой живот”, затвърдиха водещата позиция на bTV в праймтайма.
Според месечната класация топ 50 през юни bTV отбелязва 38% средномесечен аудиторен дял (All 4+), което е с 2,6 пъти повече от „Нова” (15% среден аудиторен дял), сочат данните на ГАРБ.
Тематичните канали на bTV Media Group запазват преднината си пред тези на Нова, като тя е най-голяма при младата аудитория на възраст 18-34г. – 7,1 пункта, или 132%. Сред същата група се наблюдава и най-голямото увеличение на годишна база в аудиторния дял – 39% (3,5 пункта).
В класацията на най-гледаните предавания през месеца, безспорен фаворит при всички зрители и групи е музикално шоу №1 – „Гласът на България”. Последните два епизода на шоуто събират средно над 1 155 000 души, или близо 47% от всички зрители (А4+).
Според ГАРБ при активната аудитория (18-49) разликата в средния брой зрители между най-гледаните програми на bTV – „Гласът на България”, и филмът „Трансформърс: Ера на изтребление” по „Нова”, е двойна. В челните места на топ 50 за юни, както и в цялата месечна класация попадат основно продукции на bTV Media Group.
Две от най-значимите спортни събития през месеца, реализирани и излъчени по bTV Action ц финалът на УЕФА Шампионска лига и благотворителният мач All Starts също попадат сред най-гледаните програми.
По данни на ГАРБ на 3 юни в часовия интервал 21:47-23:47 ч. двубоят между „Реал” (Мадрид) и „Ювентус” е проследен от близо 31% от цялата телевизионна аудитория, или над половин милион зрители (592 000 души), което е 3,2 пъти повече от „Нова” в часовия интервал.
Над 580 000 зрители са проследили и благотворителния мач All Stars, организиран от Фондация „Димитър Бербатов” на 14 юни, а сред активните зрители на възраст 18-49 г. събитието постига дял 25,3% – 2,1 пъти повече от „Нова” в слота.
Месец юни е изключително успешен и за журналистите в „Новини, актуални предавания и спорт”, на чийто професионализъм всекидневно са се доверявали близо 50% от всички телевизионни зрители.
Едва 15,3% са настроили приемниците си на „Новините на „Нова”, което е 3 пъти повече зрители в полза на bTV Новините.
„Тази сутрин” запазва лидерството си сред сутрешните блокове и държи преднина от 2,2 пъти пред конкурентното издание при активните зрители (18-49).
Сред програмите, реализирани от журналистите в нюзрума на bTV, и радващи се на високо доверие сред зрителите, попада и ексклузивното студио „Питай президента”. По данни на ГАРБ то е проследено от 51,1% от телевизионната аудитория (TG All 4+).
За сравнение, програмата на втората по гледаемост „Нова телевизия” в същия часови пояс на 9 юни достига до едва 17,7% от аудиторията, което е с 2,9 пъти по-малко.