Битката с тежката зима в Родопите продължава. Свлачище затвори за кратко пътя Девин-Смолян. Военните опитват да пробият пътя до откъснатото от света село Мугла, където няма и ток.
Проходът Превала трябва да бъде пуснат за движение утре сутрин.
Междувременно голямо свлачище затвори за около час пътя Девин-Смолян и затрупа паркиран лек автомобил. Пострадали няма. "Късмет, че не съм бил вътре", казва Григор Гайдев, собственик на автомобила.
Разказва, че както всяка вечер, така и снощи паркира колата си до крайпътните скали, тази сутринта обаче я открива затрупана.
"В момента съм ядосан, но ще отминат емоциите и да сме здрави преди всичко, срещу природата не може да се бори човек", казва още Григор.
Срутището затвори пътя Девин-Смолян за час. За кратко прекъсна и електрозахранването в Широка лъка.
"Тази година - много крива комбинация - ту вали сняг, ниски температури, дъжд и това предизвиква тези процеси”, посочва Васил Седянков, кмет на Широка Лъка.
И днес продължиха опитите за пробив на пътя до село Мугла. Работата се затруднява от дървета, паднали върху далекопроводи. Разчистено е половината от трасето. Останалата част до селото е достъпна само със специализирана техника.
Късно снощи военни и екипи на енергото са стигнали до селото със специализирана машина. Доставили са хранители продукти и лекарства.
"В рамките на 14 часа се изминаха 14 километра, с множество паднали дървета, лавини, но успяхме ... да доставим хранителни продукти", обясни Димитър Кацаров, командир на 101-ви Алпийски полк.
Все още остава затворен за движение проходът Превала.
След отстраняване на повредата в електрозахранването в Пиринско, вече е пуснат тока в пиринското село Обидим. В община Банско вече няма села без ток.
В тъмното само фарове на автомобили осветяваха последните вечери село Обидим. И фенерчета, за да се приберат хората по домовете си или да отидат до местния магазин.
Стоките в местния магазин са за изхвърляне, защото 4 денонощия хладилниците не работят. Селото разчиташе на агрегат в една от къщите.
Поправени вече са 25 счупени стълба, а техниците е трябвало да ходят километри пеша в преспите.