Спасяването на БДЖ задължително минава през приватизацията на "Товарни превози", както и през осигуряването на 300 милиона евро за купуването на подвижен състав в "Пътнически превози". Това заяви в парламента транспортният министър Ивайло Московски. По думите му БДЖ може да бъде спасено от фалит, но условието за това е да няма държавна помощ.
Това би могло да дойде само от продажбата на активи или от външно финансиране при пазарни условия, поясни министърът.
Именно продажбата на "Товарни превози", според Московски, е начинът БДЖ да покаже принос в по-големи размери. В противен случай Европейската комисия няма да даде разрешение за отпускане на държавна помощ. Нещо повече, по думите на министъра, Брюксел ще настоява за пълни гаранции, че приватизацията ще бъде осъществена.
Самата процедура по приватизацията може да стартира още другата седмица, заяви пред журналисти Ивайло Московски.
Вече започват да се подготвя и стратегия за закупуване на нови влакове за 600 милиона лева, които ще са налични през 2014 г., допълни той.
Железниците, благодарение на безвъзмездна помощ от ЕС, плюс изградена железопътна инфраструктура почти за 1,5 милиарда лв., ще имат съвсем нов облик, заключи Ивайло Московски.