Предпазните колани в автобусите да станат задължителни, а новите правила за безопасност да се запишат в закона за автомобилните превози. Идеята е предложена от председателя на транспортната комисия в парламента Гроздан Караджов.
Коланът в автобуса спасява живот. А за да стане задължителен, използването му трябва да се регламентира изрично, смята председателят на транспортната комисия в парламента.
„Може би е редно в някакъв преходен период да се даде време на автобусните компании да реагират, да бъде въведено такова задължение”, каза Гроздан Караджов.
От фирмата, чийто автобус катастрофира в Унгария приветстват идеята.
И сега в закона за движение по пътищата има текстове за ползване на колани в автобусите, но те важат само за автобусите, които разполагат с такива устройства. Освен това никой не контролира дали правилата се спазват.
Проверката ни показа, че само за десетина минути от централната автогара трима автобусни шофьори тръгнаха на път без колан.
Някои автобусни компании обаче са категорично против подобни законодателни поправки. Те твърдят, че така ще се дискриминират някои фирми. Причината е, че не всички автобуси в България разполагат с колани.