България предлага бизнесът да спонсорира европредседателството ни срещу реклама. Офертата включва детайлен списък от необходими артикули – от компютри до... тоалетна хартия.
Така българските производители ще бъдат представени пред над 20 хил. чужденци.
За нуждите на предстоящите над 200 събития ще трябват 30 хил. рула тоалетна хартия, над 36 хил. тефтери и химикалки, различни видове техника, хиляди шалове и вратовръзки, напитки, че дори и захар
Така са работили всички председателства. Сред спонсорите на малтийското са световни компании, така е и при словашкото. Въпросът е доколко е уместно под логото на българското председателство да стои реклама на тоалетна хартия?
„Нека не говорим за битовизми – говорим за това български продукти да бъдат промотирани. Български храни, напитки…”, коментира министърът за българското председателство Лиляна Павлова.
„Има позиции, които не е трябвало да участват в този списък – като тоалетната хартия, примерно, салфетки, мляко за кафето”, смята Васил Велев от Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ).
„Председателството на ЕС е кауза, която трябва да бъде подкрепена от всички, ако искаме да се представим, както трябва”, коментира Цветан Симеонов от Българската търговско-промишлена палата (БТТП).
„Това е добра възможност да се рекламират българските продукти и мисля, че много компании ще се отзоват”, смята Велев.
Българското председателство може да отметне от списъка розово масло и типични за България сувенири – за тяхното осигуряване вече има кандидати.