Преди да започнат въздушните удари в Сирия, напрежението между Съединените щати и Русия растеше в социалните мрежи. 

През март 400 хиляди души в цял свят са потърсили в „Гугъл” информация за конфликта в Сирия. У нас само 4400 потребители. Над 60 500 пък са попитали какво крие зад отношенията между Тръмп и Путин, едва 180 българи са задали този въпрос.

Това доказва, че въпреки напредъка на технологиите, разчитаме предимно на информация от медиите.

„Ние живеем в два свята, единият реален, другият - дигитален и абсолютно естествено е всички неща, които ги има в реалния  като манипулация и игра със страховете на хората го има в дигиталния”, коментира Мартин Попов, управител на дигитална агенция.

В наши дни се говори за дигитална дипломация, а всеки клик в профила на един политик работи за неговия рейтинг.

"Трафикът е най-важен, а трафикът в тези платформи се генерира от интересни и любопитни идеи", посочи доц. д-р Росен Стоянов, експерт по публични комуникации.

Американците и медиите отвъд Океана отдавна са свикнали да се събуждат със съобщенията на президента Тръмп в „Туитър”. Докато в Русия в социалните мрежи се изявява говорителя на външното министерство.

"За първи път се случва американски президент да общува с нас като граждани и с медиите през „Туитър”, ние трябваше да се адаптираме”, е позицията на Моника Евстатиева, журналист в Националното публично радио.

И в социалните мрежи трябва да решим на какво да се доверим.