Правителството има политика да блокира неудобните медии и въпроси и в момента работата на медиите е доведена до невъзможност. Такава теза изрази Стояна Георгиева, главен редактор на mediapool.bg в студиото на „Тази сутрин”.
Тенденцията на управляващите да отказват достъп до информация и да пускат на министрите си участия в публицистични предавания води до невъзможност медиите да работят и така се прави контролирана от държавата пропаганда, добави тя. „Ние много зависим от нормалните контакти с институциите. Има и огромен проблем с пресцентъра на министерствата и то за потвърждения - само да или не, не за класифицирани данни. За най-елементарни неща получават журналистите отговор да изпратим въпросите или да приложим закона за достъп до информация”, описа казуса Георгиева.
По думите й медии, които си вършат работата биват наказвани и игнорирани от властта. Тя уточни, че проблемите се създават на тези в бранша, които се добират до информация и си вършат работата да хвърлят светлина върху властта и да имат критично отношение към нея.
Като основен проблем в медийния сектор Георгиева отличи фактът, че за приходите си медиите отдавна не разчитат на потреблението на аудиторията си, а на правителството, което разпределя европейски средства. „Битката не е за читателя , а кой да обслужи правителството. Има една медийна група, която доминира и една с по-малко влияние на вестникарския бранш. Няма плурализим, всичко е самба на една струна”, посочи редакторът на mediapool.bg.
Според Мира Баджева властта да бъде трудно достъпна не е проблем от скоро. „Това е работата на журналистите - да им е трудно и да правят живота на министрите труден. Така беше и при ГЕРБ - тогава нямаше проблем Борисов или Цветанов да идат където и да било, те само при Иван Звездев не бяха ходили. Тогава беше проблем да се стигне до депутатите на ГЕРБ. Така беше и по времето на Сакскобурготски, тогава той почти не общуваше с журналисти. И при Беров беше така, той също никак не беше словоохотлив”, коментира тя.
Фактът, че медиите вече не живеят от зрителския или читателския интерес прави според Баджева бранша удобен лост за търгуване. Според нея когато има две медийни групи, които воюват и взаимно се унищожават не печели читателя, защото в крайна сметка той има други грижи, а не корпоративните им проблеми. „Чрез медиите не за първи път се търгува влияние, те са удобни лостове, с които се търгуват най-различни неща. Отдавна медиите спряха да печелят сами и затова читателят вече не е важен, вече те се дотират и не живеят от стотинките на будките”
В България доверието на читателите към медиите спадна и тази тенденция показа как издателите и собствениците в търсене на задоволяване на лични амбиции и олигархични стремежи, съсипват всичко, категорична беше Стояна Георгиева. Според Баджева и журналистите имат вина за това, защото заради тежестта на жълтите медии беше загубено доверието на читателите.