Фирма отказва да поеме разходите за ремонт на климатик, въпреки че машината е в гаранция. Как можем да се защитим от некоректни търговци – вижте в репортажа по зрителски сигнал.
Месеци преди да изтече гаранцията му климатикът в дома на Силва Аврамова спира да работи. Започна да духа само студено, не можеше да работи на топъл режим, обясни тя.
Жената се свързва с фирмата, от която е купила машината. След направена проверка се оказва, че фреонът е изтекъл, а отзад има и дупка. Затова отказват ремонта.
От фирмата отказват да застанат пред камерата на bTV. Според тях причина за повредата на климатика най-вероятно е следствие от удар, а гаранцията не покрива такива щети.
„Разстоянието до стената, в която е монтиран климатикът, не дава възможност човек да се докосне до това място. Точно това говорих с двамата служители, които дойдоха да проверят. Те категорично се съгласиха, че това не е възможно”, посочва Силва.
Според Европейския потребителски център при такива ситуации повредата може да бъде констатирана и в алтернативен сервиз.
„Дали той се дължи на неправилна експлоатация, или е поради недостатък, фабричен дефект на самата стока. Тогава и потребителят ще има по-силната позиция да претендира”, коментира Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център – България.
От там съветват потребителите да търсят правата си – каквото смята да направи и Силва.