Инцидентът в бързия влак, пътуващ от София за Варна, е станал около 09.30 ч. тази сутрин. Машинистът и помощник-машинистът забелязват силен пушек, който излиза от таблото и веднага спират композицията.

"Mалко преди Левище два пъти е усетено изключване на локомотива и съответно в следващия момент, виждайки през прозорците в коридора на локомотива черния дим, който се е разразил са предприели спиране", обясняват от БДЖ.  

Оказва се, че причината за пожара  е късо съединение.

Във влака са пътували 90 души, а хората от първия вагон са евакуирани и  преместени назад. На място пристига пожарна. 

"Имайки предвид релефа на района там пожарната им е било доста трудно да подходят и са се затруднили, защото са носили преносими пожарогасители", добавят още от държавната железница.    

Изпратен е друг локомотив, с който влакът продължава към Варна, а повреденият е преместен на гарата в Мездра. С три часа закъснение,  около 18.00 часа, пътниците пристигат на крайната точка.

Това не е първи подобен случай. 

През април 2020 г. локомотив пламва по време на маневра на гара "Карнобат". При инцидента няма пострадали, а само материални щети. Година по-рано, през август, локомотив на пътническия влак  по линията Бургас-Сливен се запалва в движение с 20 души в него, които не са пострадали. Няколко дни преди това, заради горещо време, пламва помощен локомотив на товарен влак между Белово и Костенец. През май 2019 г. пък  300 пътници са евакуирани от влак по линията София – Горна Оряховица, а най-вероятна причина за пожара е повреда в трансформатора.