За пореден път bTV е категоричният лидер в изборния ден. 17-часовият телевизионен маратон в ефира на телевизията вчера е осигурил информация и анализи на по-голямата част от българските зрители.

Телевизионният изборен ден започва с предаването „Тази неделя”, което бележи 33% пазарен дял в аудитория All 4+. За сравнение резултатът на втората по гледаемост телевизия е 18,7%, а на третата – 8,4%. Сходен е резултатът и на обедната емисия на bTV Новините – 32,5% пазарен дял спрямо 15,7% и 11,9% .

Средният аудиторен дял на всички предавания, посветени на президентските избори, е над 31% за bTV спрямо 18,8% за втората по гледаемост телевизия и и 15,4% за третата. Разликата между първия и втория в зрителските предпочитания 1,7 пъти.

Снимка: bTV

Изборното студио „Петият президент" е привлякло средно 638 хил. зрители пред екрана, с пик на аудиторията от близо 1 млн. души.

За сравнение, в същия часови интервал втората по гледаемост телевизия събира средно 389 хил. зрители, а третата – 381 хил.

В изборната нощ всички ключови играчи – кандидати за президентския пост и лидери на партии и коалиции, говориха най-напред пред водещите на студиото на bTV Антон Хекимян и Светослав Иванов.

Пик в гледаемостта бележат живите включвания на Рада Домусчиева от Бурса и Деси Минчева от Лондон, разследванията на Мария Цънцарова за опитите за контролирне на вота в Джебел, на Росен Цветков за търговците на гласове от Кула, както и ексклузивното интервю на Слави Трифонов пред Антон Хекимян.

Особен интерес предизвика и нестандартният репортерски прочит на събитията на Борислав Лазаров.