Фирма на половинката на Сергей Станишев - Моника Яноваа, е спечелила обществена поръчка за информационна кампания в рамките на проект на здравното министерство. Това съобщи депутатът от СДС Ваньо Шарков, който е и член на комисията по здравеопазване.
Пред btvnews Янова каза, че договорът не е подписан и няма изпълнение по него, тъй като в момента тече законовият срок, в който може да се обжалват резултатите от конкурса.
Тя потвърди, че действително фирмата й е била класирана на първо място в конкурса, в който водещият и единствен критерии е бил най-ниската предложена цена.
Общата стойност е била 3 милиона лева, а фирмата на Янова е предложила цена от малко над 1.6 милиона лева. При тази оферта печалбата е минимална, добави тя.
Общата стойност информационната кампания, под надслов "Спри и се прегледай", е 19 милиона лева, осигурени по ОП "Развитие на човешките ресурси".
По думите на Шарков решението е било взето в последния ден, когато Стефан Константинов е бил министър на здравеопазването.
СДС иска от новия здравен министър да извърши проверка по случая. Според Шарков в провеждането на конкурса имало няколко пункта, които „будят съмнение, че победителят е бил предварително подготвен”.
Янова отрече подобно твърдение като обясни, че печели по-малко от 5 процента от всички обществени поръчки, по които кандидатства.
„Сините” обаче искат да стане ясно дали има оказван натиск поръчката да бъде спечелена точно от фирмата на половинката на Станишев.
Шарков представи решението за резултатите от класирането, заведено под номер 156 от 21 март 2012 година. В него е посочено, че се възлага на дирекция „Обществени поръчки” в здравното министерство да предприеме действия по сключване на договор с участника, класиран на първо място.
Според „сините” буди недоумение факта, че различни управляващи работят с едни и същи компании, „тясно свързани с лидери на политически партии”.
Половинката на лидера на БСП Сергей Станишев се проверява и от анкетна комисия в качеството й на изпълнител на договор с лобиста Петер Хохегер. През 2008 година PR агенция на Хохегер получила поръчка от кабинета на Тройната коалиция за кампания, за да „лъсне имиджа” на България пред европартньорите. Част от парите се върнали в PR агенция на Янова.