Младите шофьори - с придружител нощем и без право за сядат на мощни коли. Това гласят новите предложения, които бяха записани от работната група в парламента, преди поправките да минат на второ четене.
Работна група обсъди днес поредната порция мерки, която да ограничи жертвите на пътя. Страната ни оглавява черните статистики с най-много загинали при катастрофи. Една четвърт от тях стават по вина на млади, неопитни шофьори. Затова и контролът е насочен натам.
Имало е предложения всички нови шофьори да карат с придружител първите шест месеца. Засега това предложение не е срещнало подкрепа, но други мерки са били одобрени и са записани черно на бяло. Скоро ще бъдат гласувани.
Новите шофьори няма да имат право да карат нощем без придружител. Забраната ще важи от полунощ до 6:00 сутринта. Не могат да шофират и мощни коли и задължително трябва да имат стикер, че са новобранци.
Красимир ще вземе книжка скоро, тъй като обучението му приключва. Не одобрява част от ограниченията. „Малко неудобно да не мога през нощта да карат, не знам дали ще си намеря придружител и много хора ще ги нарушават тези забрани”, казва той.
Неговият инструктор приветства другите идеи - новите шофьори да не сядат в мощни коли и по-опитни да ги контролират.
Работната група иска драстичен скок на санкциите водачите без книжка на пътя. Сега неправоспособните плащат до 300 лв. Идеята е санкцията да скочи до 3000 лева. Седмично се спират по 600 водачи без книжка.
Уточнени са и санкциите за актуалното напоследък шофиране в насрещното - при първо нарушение 3 месеца без книжка и до 1000 лв. глоба. Причината е, че освен заблудени шофьори, сред уловените в кадрите има и любители на адреналина.
Новата идея е точковата система да мине на заден план и така повечето санкции да се наказват с глоба с фиш, а акт да се пише само когато нарушението е тежко и се предвижда отнемане на книжката.