„Пилци, който гнездят в горичката”, бавят връзката на магистрала "Хемус" със софийския околовръстен път и пътен възел "Яна". Виновниците за забавянето на проекта бяха разкрити пред журналисти от премиера Бойко Борисов, който изненадващо се появи на инспекцията на строителните работи в района.

Заради зоопроблема в момента се строи само в едната част на трасето:

Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС
„Бавим се в този участък и не строим, защото в горичката гнездят пилци. Има няколко щъркела в далечината, но другият трафик не ни пречи. Ние сме изключително коректни с всички еколози. В горната част сме много напред със строителството, а тук до юни да се излюпят и малките щъркелчета и да почваме този участък”, обясни министър-председателят. И отправи призив: „Другите, които карат по този участък, да карат по-тихо, за да не пречат на пиленцата”.

Не за първи път фауната около магистралите поставя препятствия пред „мисията” на сегашното правителството да строи пътища и магистрали. На управляващите им се наложи да разпоредят изграждането на специални тунели по трасето на АМ „Струма”, за да могат костенурките в района да преминават необезпокоявано. „Зоопаркът” стана пълен, когато по европейски образец бе наредено да се появят огради за зайци и надлези за мечки.

Пълнят се „дупки, ями, езера, гьолове”

В забавянето на строежа премиерът не пропусна да отбележи и „постоянният фактор” за неволите на неговия кабинет – Тройната коалиция. Борисов обясни, че предишното правителство е дало на концесия терена за чакъл и сега се налага да се пълнят „дупки, ями, езера, гьолове”, за да може да продължи работата.

„Става въпрос за 70 хиляди кубически метра, това са пак пари на данъкоплатеца. Това сме заварили, преодолели сме го, ако е живот и здраве, догодина по това време ще може да мине този убийствен трафик, който е сега през Богров. А и там, където се влива и Подбалканската линия, е ужас. Така че хората, които минават оттук, да знаят, че от догодина за 2-3 минути ще минават по тази магистрала”, обеща министър-председателят.

Борисов подсили още оптимистичната прогноза като изрази надежда, че пътят ще бъде пуснат в експлоатация по-рано от крайния срок – през май догодина вместо през септември. Първата копка по него премиерът направи през септември 2001 година. Участъкът е с дължина 8,46 км, а общата стойност на проекта е 47 732 340 лева.

"Половин рецепта" - двойна работа

Премиерът за пореден път показа, че кабинетът действа с "твърда ръка" по отношение на качеството на българските пътища.

Строителите на ЛОТ 3 на магистрала „Тракия” си позволили да „издебнат” управляващите през уикенда и да положат около километър асфалт, спестявайки си „половината от рецептата”. Излизането им от правия път обаче било санкционирано веднага от управляващите и сега ще им се наложи да положат асфалта отново, но за своя сметка, информира Бойко Борисов:

„Но така, както съм разпоредил на Лиляна Павлова, лабораторията е там. Мина машината, замери и установихме, че съставът, който „Актор” полага, е със спестени половината добавки. След няколко години това ще започне да поддава и ще стане както другите пътища на България. Сега сме им възложили да си махнат всичко, което са положили като асфалт досега, и да го положат отново за сметка на фирмата”.