Премиерът Марин Райков поиска време, за да прецени дали даде информация за полетите на бившия премиер Бойко Борисов с правителствените самолети и хеликоптери.
След последния скандал с превозването на футболните отбори на Витоша (Бистрица) и Чавдар (Етрополе) до Варна за приятелски мач с правителствения Еърбъс предизвика вълна от заявления за достъп до информация. Оттогава Министерски съвет отказва да предостави на bTV писмените заявки, които е длъжен да прави, за да ползва услугите на „Авиоотряд 28".
Пред журналисти днес Райков заяви, че негов принцип било да се дава исканата информация. „Естествено чувам силни гласове за това, че едва ли представлява обществен интерес маршрутът на движение на бившия министър-председател и дали е подходящо ние да даваме информация за маршрута на неговите придвижвания", заяви Райков, намеквайки за вътрешна дискусия с НСО.
Заявките би трябвало да съдържат данни за пътниците и товарите, летищата или площадките за излизане и кацане, разписанието на полета и данни за евентуалния въздушен ескорт. Не е ясно дали това нормативно изискване се изпълнява напълно в практиката. Така например заявката за полета на „Бистришките тигри" представлява факс от БФС, препратено до Авиоотряда със забележка „Да! Със заплащане!" и подпис на премиера.
Според Марин Райков в информацията нямало толкова данни за разходи, колкото за маршрути. В същото време информацията очевидно не е класифицирана, тъй като Министерският съвет щеше да се позове на това като основание за отказ.
Адвокатът от „Програма достъп до информация" Александър Кашъмов припомни принципа, че всяка информация е достъпна, освен когато има ограничения. В случая съдия Десислава Корнезова изрично е посочила, че исканата от Константин Караджов информация не е насочена срещу националната сигурност, обществения ред или народното здраве и морала, както и не засяга чужди права и законно защитени интереси на трети лица. „Не може Министерският съвет да разсъждава кое ще бъде интересно за гражданите и кое не - това не е някаква дикатура", заяви Кашъмов.
Така осем месеца след скандала с „Тигрите" обществото остава без обективна информация дали правителственият "Еърбъс", хеликоптерът „Аугуста" и малкият бизнес джет „Фалкон" 2000 се ползват от частни и юридически лица на принципа на летящото такси.