Образователният министър Сергей Игнатов се обяви като противник на масовото закриване на училища. Според него дори и там, където има малко деца, наличието на училище е основание за съществуването на селище, предаде БТА.
Той обясни, че за тази цел са били създадени средищни и защитени училища. „Темповете, с които учителите губеха своите работни места, намаляват, а системата започва да се стабилизира”, обобщи министърът. И допълни, че с въвеждането на целодневно обучение преподавателите са започнали да се връщат в училищата, където вече се разкриват нови работни места.
В Хуманитарната гимназия "Св. Св. Кирил и Методий" във Велико Търново просветният министър присъства на ученическа презентация за египтологията и разказа за експедицията край Кайро на млади археолози от Нов български университет.
Игнатов използва момента да коментира като „клеветнически” публикации в медиите, че според одитен доклад на Сметната палата в министерството са били източени 63 млн. лв. от държавния бюджет. Ведомството бе обвинено в неефективно използване на националната програма "Оптимизация на училищната мрежа".
Министърът коментира, че посочените средства не са били загубени по вина на МОМН, тъй като и една стотинка от програмата не е минала през неговия бюджет. „Ние сме представили своите бележки пред Сметната палата, в които имаме възражения по методиката на одиторите, по която се измерва ефективността на програмата”, каза Игнатов.
Преди ден одитният доклад на Сметната палата обобщи, че ефективността на модула за оптимизация на училищната мрежа е ниска. Според направените проверки след закриването на голям брой училища през 2008 г., в следващите броят им намалява.
Министърът се оправда, че през 2009 и 2010 г. не е било възможно в България да бъдат закривани училища с темповете, с които това е станало през 2008 г., когато 10 000 учители са напуснали образователната система, а ученици са били насочвани към други места.
Анализите на Сметната палата разкритикуваха и съществуващата възможност за дублиране на учениците или вписване на несъществувщи бройки.
„Образователното министерство прави прогнози за броя на училищата, подлежащи на закриване, пред финансовото министерство и то превежда съответните средства на общините. Нормално е при такава огромна система все някъде да има записани, но несъществуващи ученици, но това е проблем не само на министерството, но и на цялото общество”, отговори по тази точка министърът.