Мога да се обзаложа с всички герои на социалистическия труд, че такова строителство, в такива обеми - такива тунели, мостове не е правено в България. Това заяви премиерът Бойко Борисов при откриването на новите 3 станции на столичното метро.

По време на първия си мандат министър-председателят с нескрито възхищение говореше за построеното по време на комунистическия режим в България. С особена почит Борисов се отнасяше към делото на Тодор Живков, на когото е бил бодигард.

“Една стотна от това, което е построил за България Тодор Живков и което е направено за тези години, да направим, да достигнем икономическия ръст на тогавашната държава, би било огромен успех за всяко правителство.”, заяви през 2010 г. Бойко Борисов в телевизионно интервю.

Днес обаче премиерът очевидно е преживял инфраструктурен катарзис: „4 км са направили до 1989 г. ние сме направили 63 км”. По думите му, ако изграждането на сегашните отсечки на столичното метро се случваше преди 1989 г., само то щеше да е „произвело” „поне 30 героя на социалистически труд”.

За момента единственият с голяма държавна награда заради подземните влакчета е шефът им Стоян Братоев, който ще получи Орден "Стара планина". Последният отбеляза, че само АЕЦ е по-сложен за строителство от метрото.

Борисов се върна към спомените си от преди началото на работата по трасето до Бизнес парка: „Крави и овце, пасяха ето тук, Околовръстното бе като козя пътека – цялото в дупки. А всички квартали отгоре – на септични ями”.

„Цяла България е разкопана. „Марица” се строи, жп линията за 370 млн.евро се строи и септември ще е готова, „Струма” се строи, „Хемус” се строи. В Пловдив, Варна и Русе спортните зали се строят, всички площади се строят”, посочи министър-председателят.