Спестените средства от зимно почистване са 15,5 млн. лева от ноември до март, при предвидени 60 млн. лева. Това каза министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева при представянето на резултатите от зимното поддържане и предстоящите ремонтни дейности по пътна инфраструктура. Зимното почистване е струвало на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) 44,5 млн. лева.
„Меката зима ни позволи зимното почистване да бъде преустановено на 1 март, което доведе до тези значителни спестяване. Знаете, че се плаща 60% от цената за 24-часовите дежурства”, каза Терзиева. През ноември са били наложени санкции в размер на близо 94 000 лв. 100 776 лв. е общата стойност на наложените санкции на пътноподдържащите фирми.
Терзиева обясни, че вече се въвеждат временни организации на движение, съвместно с Пътна полиция, заради започнали ремонти. Тя се извини на шофьорите за неудобството, което ще бъде предизвикано от ремонтите и ги помоли за съобразителност по време на шофиране.
За текущ ремонт, подобряване и поддръжка на пътната мрежа са предвидени 31. 5 млн. лв., от които 15.5 млн. лв. са спестените от зимно почистване, а 16 млн. лв. са от бюджета на АПИ.
Ще се ремонтират около 240 км. от Републиканската пътна мрежа. На места са стартирали ремонтните дейности. Започнал е ремонт на 18 км пътна мрежа при Стрелча. Работи се на кръговото кръстовище при Кнежа на път 2-13. Предстои да започне ремонт на 4 кръстовища по направление Слънчев бряг-Бургас. Целта е ремонтите да завършат преди началото на туристическия сезон, поясни Терзиева.
16 млн. лв. от бюджета на АПИ ще са за изкърпване на пътната настилка, като целта е преди юни да приключи изкърпването на най-важните пътища. Приоритетно се изкърпват най-натоварените направления по магистрали, първокласни и второкласни пътища.
За завършване на срок на АМ "Марица" 1 Терзиева постави срок до ноември, а на АМ "Струма" 4 - края на август. По думите на министъра строителството на АМ "Хемус" не е замразено, всичко е въпрос на средства. Терзиева обясни, че нищо не е пропаднало относно Северната скоростна тангента.
260 дела са заведени от собственици на земи за Северната скоростна тангента, каза инж. Стефан Чайков, председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура”. Според регионалния министър собствениците имат право на претенции, но това не означава, че е отпаднала Северната скоростна тангента. „Решихме, че тя е най-важна от гледна точка на подобряване на трафика и свързаността с автомагистрала „Люлин”, каза тя.