От днес до 30 декември се събират предложения за лого на българското председателство на Съвета на ЕС. В края на януари жури ще определи победителя, който ще трябва да изработи т.нар бранд бук (в който са показани употреби на логото) и след това ще получи възнаграждение в размер на 10 000 лв.
„Всяка страна председател на ЕС се стреми логото й да бъде символ и отражение на нейните особености, силни страни на национално ниво”, коментира директорът на Националния център по подготовка и провеждане на българското председателство Любомир Иванов.
По думите му всички българи, както и такива които се чувстват българи по дух, могат да участват без значение къде живеят в момента. В конкурса могат да се включат както любители, така и професионалисти в областта на графичния дизайн.
Работата им ще бъде оценена от проф. Георги Янков от НХА, проф. Божидар Йонов (СБХ), Иван Върбанов (СБЖ), д-р Иво Попов (НБУ), Даниела Костадинова (Българска асоциация на пиар агенциите), Чавдар Кенаров (Българската асоциация на комуникационните агенции), Галина Димова (Министерски съвет), Таня Михайлова (МВнР), Евгения Колданова (Националния център по подготовка и провеждане на българското председателство).
Журито ще получава в пликове отделните предложения за лого и няма да знае самоличността на авторите. Отново без автор, проектите ще бъдат качени на страницата на българското председателство.
Таня Михайлова, която оглавява Дипломатическия институт към Външно, заяви, че различни страни са избрали различен начин за изработване на логото. В Малта, например, са заложили логото да бъде изработено пряко от професионалисти. В Гърция пък са оставили на комуникационните звена на държавната администрация да го изработи. Подобно на България сега, Словакия е обявила публичен конкурс.