Насилието в училище се пренася в интернет. Кадри в социалните мрежи предизвикаха реакции не само на потребители, но и на пловдивската полиция, която започна проверка.

Снимка: btvnovinite.bg

Знае се, че ученици от пловдивската строителна гимназия причиняват травма на свой съученик, в опит да копират друг клип от интернет.

Снимка: btvnovinite.bg

„Едното от момчетата е показало смешка в „Ютуб“ – един скача, а други двама го удрят отстрани“, разказва Марияна Спасова, директор на ПГАСГ „Арх. Камен Петков". 

В клипа деветокласниците молят съученика си да подскочи. Трима ученици, двама шегаджии и едно дете в болница – това е резултатът. 

Снимка: btvnovinite.bg

„Моят син не е знаел, че има такъв клип и, ако е знаел, нямаше да се съгласи да скочи", казва майката на пострадалото момче Надежда Кирчева.

Снимка: btvnovinite.bg

Детето ще претърпи две операции и ще се възстановява половин година. А авторите на шегата сега си имат работа с полицията. 

Тийнейджърите едва ли са се замислили за последиците от клипа. Според психолози водещо е желанието да се сподели нещо, което ще им донесе харесвания и популярност. 

За 12 години работа с деца психологът Елена Мечева установява, че те приемат  коментари на своето творчество. Но само положителните.

Снимка: btvnovinite.bg

„Когато не им харесва, са склонни да я пренебрегват и да казват: Той го казва, защото ми завижда или не ме харесва“, обяснява Мечева

С предизвикателства, имитации и скечове, влогърите Илиян SANDEFF и Стела вече имат над 250 000 последователи.

Снимка: btvnovinite.bg

„Според мен концепцията в „Тикток“ е да има кратка продължителност на видеата, защото наистина човек, особено подрастващите, вниманието им много трудно им се задържа“, смята Илиян.

Снимка: btvnovinite.bg

„Правете нещата за ваш личен кеф, а не за да сте популярни на всяка цена. Просто се забавлявайте“, съветва Стела.

Според психолозите, кого ще имитират децата, решаваща роля имат родителите.

Кой, защо и какво публикува в интернет?

  • Всеки трети потребител по света е под 18 години от общо 4 милиарда и половина в мрежата.
  • Най-активни в социалните мрежи са младежите от 16 до 25 години.
  • В България 97% от децата ползват интернет, това е установено още през 2017 г.

Данните обобщават от Националния център за безопасен интернет.