Подменят безплатно софтуера на милиони дизелови автомобили не само в Германия, но и в Европа. В обхвата попадат различни германски коли произведени след 2008 г.. Колко от тях са в България и какво трябва да направят собствениците?
Колата, която Дарин регистрира отговаря на най-високите екоизисквания. Самият той не смята, че скоро ще дойде краят на дизеловите автомобили.
Откакто все повече се говори за забрани, несигурността се отразява.
„Хората, които купуват нови дизелови коли със стандарт Евро 6 продължават да го правят, но когато говорим за типичния автомобил втора ръка, Евро 5 и 4, които до момента се продаваха нормално – там вече има отлив”, заяви дилърът на автомобили Ричард Тендик.
Затова германските автогиганти, чийто софтуер трябва да бъде подобрен, ще го направят безплатно за милиони автомобили в Европа.
От справките, които bTV получи, става ясно, че колите, купени у нас от официалните вносителите, са сравнително малък брой на фона на всички автомобили.
Собствениците на коли, чийто софтуер трябва да бъде подобрен, ще получат известие, за да посетят оторизиран сервиз. Основната част от автопарка у нас обаче идва като нов внос на втора ръка коли от западната част на континента.
До няколко месеца КАТ ще получи и нови уреди за измерване на отработените газове.
След като апаратите бъдат заменен с модерни, около 30% от колите, които идват за първа регистрация, ще бъдат връщани, докато не намалят вредните газове, които отделят.