В домакинствата, където има деца, 96,7% имат достъп до интернет, показват данни от проучване на Националния статистически институт.

Онлайн през тази година са 83,5% от всички българските домакинства.

COVID и употребата на интернет

Спрямо 2020 г. когато започна COVID пандемията, а от там и нарасналата потребност от работа и обучение от разстояние заради мерките за социална дистанция, ръстът в покритието е с 4,6%.

През 2019 г. 75,1% от домакинствата имаха достъп до глобалната мрежа

През 2021 г. продължава тенденцията от 2018 г. повече хората да достигат до глобалната мрежа посредством мобилна връзка (75% от домакинствата), спрямо тази чрез кабел(62,7).

Потребителите най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация, като 63,4% посочват, че извършват телефонни или видео разговори по интернет.

Все повече се доверяват на онлайн търговията

Пазаруващите онлайн за лични цели през последните три месеца са е 19,6% или всеки пети, като спрямо предходната година делът на хората ползващи мрежата за покупки расте с 4 процентни пункта.

Най-активно интернет за покупки използват лицата с висше образование (38,8%), както и хората във възрастовата група 25-34 години (34,3%).

Жените пазаруват онлайн повече от мъжете - съответно 20,3 и 18,8%.

Най-голям дял в покупките имат дрехите и аксесоарите – 76,4% от клиентите на онлайн магазините са посочили ще са купили такива стоки. Следват спортните стоки 23,5%, мебели и стоки за дома и градински принадлежности – 22%.