Лоши новини очакват шофьорите с нарушения на пътя. След връзката между системите на КАТ, Гаранционния фонд и застрахователите, освен по-скъпа застраховка „Гражданска отговорност” нарушителите на пътя може да плащат повече и за „Автокаско”.
Близо 40% от българите никога не са сключвали застраховка, сочи представително проучване на застрахователни брокери.
За останалите застраховката за автомобила е основна – от една страна, „Гражданската отговорност” е задължителна, а от друга – доброволното „Каско” отново за колата заема съществено място.
С въвеждането на правилата нарушителят да плаща това може да се окаже сериозно перо за шофьорите с провинения.
След лек пътен инцидент Ивайло Борисов идва да обяви щетите пред застрахователя.
Той изчислява, че за 15-годишен автомобил като неговия задължителната и доброволната застраховка струват около 1000 лева на година.
„Който не кара, той не греши. Аз съм радетел за това да спиш спокойно, но много зависи от това как ще подходи застрахователят. Винаги си намират извинение да ти намалят обезщетението, което трябва да изплатят”, смята Ивайло.
И въпреки че има забележки, Ивайло плаща и застраховка „Живот”, и за дома си. А това според проучвания на застрахователни брокери го поставя сред малкото,които имат повече от една или две застраховки, и то не само за колата. Колкото повече нарушения обаче са засечени с даден автомобил, толкова по-сериозен разход се очертава и застраховката.
„Добрата новина е, че може да се отрази и надолу за онези от нас, които спазват Закона за движение по пътищата. Нарушителите е крайно време да си носят последствията”, посочи Светла Несторова от Асоциацията на българските застрахователи.
По план застрахователите ще черпят информация за поведението на шофьорите директно от КАТ още от следващия месец.