Пловдив остава без тролеи. Общината прекрати договора с фирма "Градски транспорт", заради честите инциденти и късането на контактната мрежа.
Другата основна причина е неспазеният по договор брой тролеи, които се движат из града.
Десетдневна проверка на общината е установила, че фирма „Градски транспорт” системно нарушава договора, по график из града трябва да се движат около 50 тролея, а те са значително по-малко.
„Фирма Градски транспорт трябва да изпълнява 8 тролейбусни лини, в момента се изпълняват 4 от тези линии - може да се каже, защото тролеите, които се движат са между 6 и 8,” коментира Александър Държиков, заместник-кмет по транспорта в община Пловдив.
Специалистите са установили още, че контактната мрежа по някои от основните булеварди в града е опасно провиснала.
В същото време собственикът на фирмата за градски транспорт Ангел Батаклиев обвини общината, че му е продала контактната мрежа в окаяно състояние. Според Батаклиев общината прекратява договора си с него, за да даде тролейбусния транспорт на друга фирма. Той се закани да заведе дело.
На практика обаче контактната мрежа, по която се движат тролеите, е негова собственост и така Пловдив няма шанс да се сдобие отново с екологично чист транспорт.