Въпреки мерките, войната на пътя не стихва. До месец май в нея са загинали повече пешеходци в сравнение със същия период на миналата година, показват данните на полицията.

В този период живота си са загубили 45 души, което е с 11 повече. Притеснителни са и данните за ранените при пътни инциденти – 630 или с 8 по-малко от същия период на предходната година.

При 25% от всички тежки катастрофи има пострадал или ранен пешеходец. 94 на сто от инцидентите са по вина на шофьора. 1,6% - на пешеходеца.

Стотици на ден са нарушенията по пътя както от страна на шофьорите, така и на пешеходци. Изходът от някои от тях е фатален. От началото на годината пътните инциденти са над 2500.

В центъра за видеонаблюдение в София има 3800 охранителни камери, разположени из целия град – булеварди, паркове и близо до училища. Работят денонощно с цел бърза реакция при инциденти.

14 октомври 2022 г. е денят, в който Мария Сулинаджиева вижда за последно дъщеря си. Пометена е докато пресича на пешеходна пътека. „Изчаквала е някой да ѝ спре. Винаги правеше така - да ѝ се даде път или знак да премине на пешеходната пътека. Един водач е спрял. Подал и сигнал да премине. Малко преди да стъпи от другата страна на тротоара - друг водач на товарен автомобил я блъсна и я влачи чак до спирката. Няма никакъв спирачен път“, казва опечалената майка.

2 години по-късно семейството ѝ чака да се даде старт на делото и се надява войната по пътищата да спре.

 

Над 90 % от катастррофите у нас са по вина на шофьорите, но не липсват и такива заради неправилно пресичане. Над 20 000 са глобените пешеходци тази година или с 2500 повече от предходната.

Правим експеримент - въпреки няколкото пешеходни пътеки, подлез и светофар на булевард „Дондуков“, голяма част минувачите притичват напряко. За 10 минути виждаме деца, възрастни и дори група от над 10 души да пресичат неправилно. На моменти се налага колите да спрат. Правим и проверки във видеоцентъра на общината.

Неправилно пресичащи пешеходци виждаме на почти всяка една камера.

От полицията призовават, с или без предимство, шофьор или пешеходец, винаги да сме внимателни и да се съобразяваме с другите на пътя.