Стефан Мадев е бил шофьор на властта от 1984 до 2006 г. В неговия автомобил са се качвали президентът Георги Първанов, вицепрезидентът Блага Димитрова и премиерът Жан Виденов. Той коментира катастрофата, птри която автомобил блъсна 14-годишно момче на столичен булевард.
„Примерно водиш някакъв вип, примерно министър, и го извиква премиерът на спешна среща или нещо от тоя род, но дори и в този случай на червено не можеш да минеш със скорост.Трябва да спреш, да се огледаш, ако няма някой да минава, тогава да пресечеш, именно това ти дава правото на специален режим на движение”, разказва Мадев.
„Минаването в по-особени ситуации, особено на червено, ти поемаш един вид риск, защото си виновен при всички случаи, ако се случи ПТП, независимо, че си със специален режим. В градски условия има специфика – отстояния при спиране на светофар, да можеш да се измъкнеш и да се евакуираш евентуално”, обяснява бившият служител от НСО.
Според пенсионирания шофьор на НСО обаче напоследък подборът на качествени служители е занижен.
„Самият подбор за водачи е сведен до категория С, а преди години само с Д и С можеше . Преди много години много голям подбор имаше на кадри шофьори, защото и заплащането беше по-добро. Сега при това заплащане трудно се намират кадри, специално при водачи на специализирани автомобили”, смята Мадев.
„Возех президента на републиката и се пенсионирах с 608 лева последна заплата. Това е 2006 г., след това направиха едно почти двойно увеличение. Едни 1000 лева сигурно взимат, но не всички. То един обикновен шофьор да иде в някаква система, дето се вика, ще взима повече от 1000 лева”, смята бившият служител на НСО.
Пенсионираният офицерски кандидат Мадев няма произшествия в условия на специален режим.