Най-честите оплаквания от пациенти през миналата година са от обслужването в доболничната и болничната помощ и от нерегламентирани плащания, съобщиха от пресслужбата на Министерството на здравеопазването.

Данните са от 9029 запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие, подадени през 2012 г. до специализираното звено "Гореща линия" на МЗ. Най-често сигналите и жалбите са били свързани с качеството на медицинското обслужване в лечебните заведения и в спешните центрове.

Редица сигнали са били подадени заради нерегламентирано плащане на медицински услуги - принуждаване към избор на екип, предоставяне на дарения на болниците, неуточнени цени на медицинските консумативи.

Гражданите са сигнализирали и за проблеми в достъпа до доболничната помощ, свързани с липсата на общопрактикуващ лекар на територията на малки населени места и общини.