Десетки пътници на нискотарифния авиопревозвач "Райънеър" прекараха часове наред на летище София. Те трябвало да излетят малко преди 7 часа тази сутрин за Атина, но на летището разбират, че полетът е с променен час - за 15.30 ч.
Така те са принудени да прекарат часове в чакане, получават храна и вода, какъвто е регламентът, но това причинява много неудобства на пътниците.
"Промяната ни обърква плановете, платили сме за втори вътрешен полет, но вече сме загубили тeзи пари. Не знаем дали ще успеем да вземем и ферибот, защото не сме сигурни дали изобщо ще тръгнем в 15.30 ч.", споделя един от потърпевшите.
В същата ситуация е и Жанет, която след почивка у нас иска да се прибере в Гърция:
„Като пътник на самолет аз се чувствам много зле, ние имаме права като пътници и ще се възползваме от тях”.
Потърпевшите имат право на храна и напитки по време на престоя на летището. Могат да се откажат от пътуването и да си върнат парите за билета и да искат обезщетение от компанията, обясниха от европейския потребителски център.
Според европейския регламент в такива ситуации хората имат право на обезщетение от 250 евро, защото полетът закъснява с часове.
През последния месец стотици полети на "Райънеър" бяха отменени заради неколкократни стачки на персонала, а това създаде неудобство на хиляди пътници по летищата.