Догодина ще бъде готов първият етап от „Зеленото околовръстно" на София. Велоалеята ще замести старите и неизползваеми железопътни линии в столицата. Целта на проекта е зелена връзка с всички паркове в столицата. 

Снимка: btvnovinite.bg

Старата и неизползвана железопътна инфраструктура ще бъде трансформирана в паркова среда с велоалея и ще направи възможни велосипедните връзки в почти цялата столица.
Стефан е доволен от идеята и вярва в нейното осъществяване.

„Много неща се случиха, така че би трябвало да се случи и това, стига да има подкрепа”, казва той.

Първата отсечка на зеленото окловръстно ще е от „Слатина" до гара „Пионер", покрай зала „Арена Армеец”. Дължината на трасето е малко над 3 километра. Предстои обществено обсъждане на проекта, а след това и гласуването му от общинския съвет.

Снимка: btvnovinite.bg

„Трябва гарантираме на хората, този проект ще бъде изпълнявам поетапно в следващите години. Това е ключов приоритет”, каза кметът Йорданка Фандъкова.

Министерството на транспорта дава безвъзмездно терените, откъдето преди са минавали железопътните линии.

Снимка: btvnovinite.bg

„Факт е, че сме в 21 век и следваме модерните тенденции на придвижване и трябва да дадем ясен знак, че повече с увеличаване на автомобилите ще стигнем до степен на моторизация, която няма да може да се поеме от града”, казва  Здравко Здравков, главен архитект на София.

Все още не е ясно колко ще струва цялото зелено околовръстно. Бъдещото трасе на зелената велоалея, днес е изоставено място, през което не минават никакви хора. Обещанието на главния архитект е, че догодина тази картина ще бъде коренно различна.