Буферните паркинги, построени по линията на метрото в София за милиони левове, стоят празни. Основната идея за изграждането им бе да улеснят шофьорите в търсенето на места за паркиране в града.
За пример – на паркинга на метростанция „Джеймс Баучер”, който е с капацитет 620 коли, по обед имаше десетина. На „Цариградско шосе”, където има места за 2000 автомобила, рядко паркират повече от сто. Същото е положението и в „Надежда”.
Първите два часа престой на тях са безплатни, а след това се плаща по 50 стотинки на час. За да насърчат шофьорите да ги ползват повече, от общината и Центъра за градска мобилност мислят върху вариант да удължат часовете с безплатен престой.
Според Тодор Тодоров от ЦГМ идеята на буферните паркинги е или да са много евтини, или напълно безплатни. От друга страна обаче те няма как да са съвсем без пари, защото общината и метрото имат разходи по тяхната поддръжка и охрана.
Според самите шофьори проблемът е в инфраструктурата им, а голяма част от тях все още не знаели за съществуването им и начина им на използване.
Експерти откриват и психологически момент в случая с празните паркинги. Когато шофьорите виждат, че там няма други коли, започват да се страхуват за себе си за автомобила си.
Какъвто и да е проблемът обаче, факт е, че те остават пустеещи на фона на инвестираните в тях средства.