Пациент се жалва, че е платил за операция, без да му е извършена. Сигналът е за болница "Бургасмед", в която здравното министерство наскоро откри системни нарушения.
През март 88-годишният руснак Вадим пада и си чупи таза.
"Парапетът на тротоара беше много висок. Зави ми се свят и паднах. В болницата бях само на лежащ режим", разказва Вадим Новогрудский.
След три дни го изписват с препоръка за рехабилитация.
"Имало е някаква манипулация по наместване, ренгтен ли е, но не е операция. Има само фактура с искането от тях да заплатим операция", обясни дъщерята на пациента Олга Чолакова.
Роднините плащат 1092 лева за "оперативни процедури на таза".
Застрахователят обаче отказва да възстанови разходите с мотива, че не е проведено оперативно лечение, няма и описание на извършената операция в епикризата.
"Къде сме написали, че има операция?! Не сме написали – човекът има само наместване, не е опериран… Не са вземани пари под масата”, каза д-р Анатоли Пацов – началник на Отделение по ортопедия и травматология в МБАЛ "Бургасмед".
От болницата обясняват, че причина за недоразумението е името на клиничната пътека "Оперативни процедури". В нея били включени и неоперативни манипулации, като наместване на таза.
"Застрахователят би трябвало да ми възстанови сумата и да търси обезщетение от болницата, а не аз да се занимавам с разследване", коментира Олга Чолакова.
Застрахователят отказа коментар.