Сигнал за проблем с ремонт в столицата. Три дни след откриването на новото кръстовището на бул. "Цар Борис III" и улица "Житница" , граждани забелязаха дефекти.

Снимка: btvnovinite.bg

Електрическо табло върху лента за незрящи и велоалея, преградена с метална ограда. Това са част от  още несъвършенствата, които откриха столичани на обновеното кръстовище при Красно село. Ремонтът продължи близо 4 години.

Велоалея с метална преграда

Тази велоалея приключва в новообновения булевард. За изненада на хората се оказа и с метална преграда.  Снимките те побързаха да публикуват с възмущение в социалните мрежи.

„Изборът ми е или да сляза, или да прекарам десет минути, бутайки колелото до другия край на  кръстовището или да карам по тротоара, което е може би най-сигурната опция. Или да рискувам  живота си , преминавайки в подземното ниво на пътя”.

Снимка: btvnovinite.bg

В отговор Столичната община премахна  преградата.  От там обясниха, че за да се продължи велотрасето, трябва да приключат процедурите по отчуждаване в съда.

Според архитекта и представител на гражданската организация „Спаси София" Димитър Механджиев обаче така направена алеята крие опасности. Причината е, че на самото кръстовище „се пресичат пътищата на пешеходците с тези на велосипедистите.

Снимка: btvnovinite.bg

„И в един момент, когато  се случи нещо, защото винаги , когато има кръстосване на видовете движение нещо се случва, виновен ще се окаже пешеходецът, защото в крайна сметка пешеходците от цялото кръстовище са насочени да минат през велоалеята”.

Електрическо табло върху лента за незрящи

Сигнал за препятствие и за хората с увреждания -  снимки на фейсбук страницата на „Спаси София" показват как върху тактилните ивици за ориентир на незрящите има електрическо табло. 

„Тази снимка беше ефектна, защото показваше много нагледно проблемът на кръстовището.” – допълниха от гражданската организация. 

Снимка: btvnovinite.bg


От общината заявиха за bTV, че съоръжението е било временно решение. Електрическо табло вече е премахнато и изместено извън тротоара.  Целта му е да захрани с енергия една от помпите по време на ремонта, обясни Ангел Джоргов от  „Метрополитен” ЕАД.

Снимка: btvnovinite.bg

„Не винаги е възможно да се премести , когато на нас ни се иска. Виждате при първа възможност таблото е изместено”, казва Джоргов.

И оцени ремонта като добър:

Снимка: btvnovinite.bg

„Аз мисля, че като цяло впечатленията са добри  и се получи много добър транспортен възел”.

Визията скара жителите на квартала

Въпреки това изпълнението на проекта скара някои от живеещите в района.

Павлина Шикова, която живее на метри от кръстовището и минава оттук всеки ден, твърди, че мястото е рисково за пешеходците.

Снимка: btvnovinite.bg

„За пешеходците е много трудно. Много малко са тези проходите. Тази уличка също, локалната. (…) Виждате там сега какво става има магазини. Тротоар. Някак си трябва всички тези малки бараки или магазинчета, ако се махнат, тогава ще се отвори площада и ще има повече простор  за пешеходците”, смята Шикова.

„Съжалявам, това е  моето мнение. От два дена е пуснато кръстовището. Дано да  могат нещата да се организират по много по-добър начин, защото това като идея  е много добро. Въпросът е да има полза за всички…за пешеходци и за колите”, допълни жителката на квартала.

За други като Петър Димитров ремонтът на възловото кръстовище е функционален.

Снимка: btvnovinite.bg

„Демокрацията знаете ли какво ни донесе - да сме взискателни (…)И аз се радвам, че българите станахме взискателни. Да гледаме плочката. Да гледаме фугата. Но да оценим и хубавото, което се направи.”, казва Димов.

Снимка: btvnovinite.bg

Изпълнителите на проекта уверяват, че след като бъде пуснато метрото, трафикът и за пешеходци, и за автомобили ще се облекчи. До две седмици се очаква да приключат и довършителните дейности около ремонта на кръстовището.