Отказът на пилотите от авиобаза „Граф Игнатиево” да летят е начин, по който интелигентно да се напомни, че проблемите във военната авиация стоят нерешени. Това каза в предаването „Лице в лице” по bTV Красимир Грозев, главен редактор на сайта „Аеро”.
По думите му проблемите се трупат от много години и се е стигнало до точка на пречупване.
Летенето започва да става опасно, защото се лети страшно малко, посочи Грозев.
Стандартът на НАТО е 180 часа нальот годишно за военен пилот. При българските пилоти разликата е в пъти под този стандарт, отбеляза той.
„Явно колективно в авиобаза „Граф Игнатиево” се е стигнало до момента, в който пилотите са решили, че вече прекрачват граница, след която започват да рискуват живота си, машините, на които летят, които са страшно скъпи, и най-важното – хората, които стоят на земята. Ако падне един 10-тонен самолет, става страшно”, каза още Красимир Грозев.