На 21 ноември телевизионните компании отбелязват Световния ден на телевизията, за да напомнят на всички нас за силата на телевизията. Като част от ежегодната инициатива на ООН, по телевизията ще бъде излъчен 30-секунден клип, който ще бъде споделян и онлайн.

Фокусът на 27-ото издание на Световния ден на телевизията е достъпността и ангажиментът на телевизията да бъде достъпна за всички. Независимо, че може да се гледа по всяко време, навсякъде и на всяко устройство, телевизията трябва да бъде еднакво постижима за всеки човек и за неговите сетивни възможности. Този ангажимент за по-голямо приобщаване и достъпност е нужен не само за програмното съдържание на телевизията, но и за нейното рекламно съдържание.

Тази година bTV Media Group излъчва клипа, посветен на Световния ден на телевизията, с добавен жестомимичен превод и аудио на български език.

Play Video

По данни на Световната здравна организация почти 20% от световното население живее със загуба на слуха, а поне 29% имат увреждане на зрението за близко или далечно разстояние.

Световният ден на телевизията представлява значителна възможност за повишаване на информираността за социалното приобщаване, но така също и за демонстриране на принос и ангажираност от телевизионните компании и от рекламодателите. Целта е по-достъпна медийна среда, в която всички имат равен достъп до еднакви услуги, преживявания, информация и развлечения.

"Рекламната и медийната индустрия имат силата и задължението да дадат достъп на всички потребители до съдържание, включително и до рекламата, която формира техния избор - време е да обединим усилията си, за да се развиваме, както и в името на доброто", изразява мнението си Тайде Гуахардо, главен бранд директор за Европа, P&G.

"Телевизията има силата да насърчава обществото към по-добро. Телевизиите имат забележителната възможност да приобщават онези аудитории, които традиционно са изключеани. Като разширяваме достъпа не само до съдържание, но и до реклама, можем да гарантираме, че телевизията ще продължи да бъде медия, която наистина е за всички. В качеството си на браншова организация egta ще изиграе своята роля за улесняване на тази положителна промяна, като подкрепи телевизионните компании, които поемат по пътя към една по-приобщаваща и по-достъпна медийна индустрия", споделя Кати Робърфройд, генерален директор на egta.

"Телевизията винаги е била важен инструмент за повишаване на осведомеността относно проблемите, пред които са изправени нашите общности и нашата планета. На Световния ден на телевизията отбелязваме ролята на телевизията в обединяването на нашата глобална общност. Приветстваме факта, че тази година акцентът е поставен върху значението на това телевизията да бъде достъпна за всички. Това е ключът телевизията да образова и свързва всички, като не оставя никого настрана", казва Шери Алдис, директор на UNRIC.

**

За глобалната телевизионна група

Global TV Group е обединение на търговски организации на телевизионни оператори и търговски къщи в Европа, САЩ, Канада, Австралия и Латинска Америка, чиято обща цел е да популяризират телевизията, да насърчават и информират рекламодателите, журналистите, агенциите и колегите от бранша за ефективността и популярността на телевизията.

За асоциацията на търговските телевизии в Европа (ACT)

Секторът на комерсиалната телевизия в Европа е пример за голям успех. Всеки ден ние забавляваме и информираме стотици милиони граждани на ЕС чрез хиляди канали, достъпни в цяла Европа. Асоциацията на търговските телевизии в Европа представлява интересите на 29 водещи търговски телевизионни оператори в цяла Европа. Дружествата, членуващи в АСТ, финансират, произвеждат, популяризират и разпространяват съдържание и услуги, от които се възползват милиони европейци на всички платформи.  ACT вярва, че здравият и устойчив сектор на търговските доставчици на медийни услуги играе важна роля в европейската икономика, общество и култура.

За egta

egta е асоциацията, представляваща търговските телевизионни и радио къщи, които продават рекламното пространство на частни и обществени телевизионни и радиостанции в цяла Европа и извън нея. egta изпълнява различни функции за своите членове в разнообразни области на дейност, като регулаторни въпроси, измерване на аудиторията, методи на продажба, интерактивност, кросмедии, технически стандарти, нови медии и др. За своите повече от 40 години съществуване egta се е превърнала в референтен център за телевизионна и радио реклама в Европа. egta наброява повече от 177 членове, работещи в 43 държави.

ЗА UNRIC

Базираният в Брюксел Регионален информационен център на ООН за Европа - UNRIC - предоставя информация за дейностите на ООН на 22 държави и е активен в социалните медии и на уебсайтове на 13 езика. Той действа като европейско комуникационно бюро на ООН и има за цел да ангажира и информира европейските граждани за глобалните проблеми. Той също така поддържа връзка с институциите на Европейския съюз в областта на информацията. Неговите информационни дейности, съвместни кампании за информиране на обществеността и събития се организират с партньори, сред които ЕС, правителства, медии, НПО, творчески общности и местни власти.