Последни новини

„Най-зелените компании в България“: bTV Media Group с отличия за устойчивата си ангажираност в обществото

„Най-зелените компании в България“: bTV Media Group с отличия за устойчивата си ангажираност в обществото

Експерти коментират предложението за референдум за еврото

Експерти коментират предложението за референдум за еврото

Българските евродепутати от ЕНП с реакция за рефереднумът за еврото

Илияна Йотова за референдума: Нужен е национален консенсус преди решението за еврото

СДС осъди предложението на президента за референдум за еврото като антиевропейско и символично

Десетки непълнолетни загинаха при сблъсъци между картели в Мексико

Премиерът: Провеждането на референдум за еврото е „конституционно недопустимо“, поели сме ангажимент

Радостин Василев за референдума за еврото: Подкрепям, но е леко закъсняло

Делян Добрев за референдума за еврото: Искам България в Европа, а не в Азия

От Чикаго до Ватикана: Радост, празненства и поздравления за първия американски папа

От началото на годината: 10 катастрофи на жп прелези

Пострадали са петима, един е загинал

Мариана Трифонова

Публикувано в  12:27 ч. 01.08.2021 г.

Системи за видеонаблюдение са монтирани на 49 жп прелеза от общо 758 в цялата страна. Инцидентите зачестяват, а според черната статистика на „Железопътната инфраструктура“, 46 са жертвите и 99 са пострадалите при инциденти на прелези.

На най-голям стрес са изложени машинистите заради пътните пресечни точки с водачите на автомобили, които всъщност са именно прелезите.

В повечето случаи произшествията са в резултат на самонадеяност и по-рядко на разсеяност при шофьорите преминаващи през прелези.

Само от януари до началото на юни катастрофите на прелез са 10. Пострадали са петима, един е загинал.

Владимир Кахърков е четвърто поколение машинист. В редиците на БДЖ работи от 14 години. Разказва, че няма локомотивна бригада, която да не е засичана поне веднъж от автомобил на прелез. А за спирането на влака са нужни не по-малко от 800 метра.

Снимка: btvnovinite.bg

„На по-малко разстояние е почти невъзможно да спрем. Има шофьори, които си позволяват да минат или на спуснати бариери или при включена сигнализация. В момента, в който видим, че дадено превозно средство тръгне да пресича стресът за нас е голям", казва Владимир.

У нас 399 от прелезите сигнализират за приближаващ влак чрез автоматични звук и светлина, или бариери. 81 прелеза все още се управляват ръчно.

Снимка: btvnovinite.bg

Независимо от вида на предупреждението, шофьорите често го пренебрегват.

"И да е спусната, и да не е спусната (бариерата), аз винаги минавам и се отглеждам", казва Мирослав Мичев от село Лесичери.

За същото призовават и железничарите. При повреда в сигнализацията шофьорите няма как да бъдат известени. Сигналът за неизправност получават машинистите, които са длъжни да намалят скоростта в района на прелеза до 15 км в час.

Снимка: btvnovinite.bg

На прелеза в търновското село Лесичери, камери бяха поставени след трагичен инцидент през 2018 г. Иначе, заснетите навсякъде от камерите на Националната компания "Железопътна инфраструктура"  нарушители се предават на "Пътната полиция".

Най-четени
Най-нови