Заспиване на шофьора поради преумора е най-вероятната причина за инцидента на магистрала "Тракия" отпреди два дни, когато автобус с 30 пътници се преобърна.
При катастрофата пострадаха 20 души, а на 49-годишния шофьор беше повдигнато обвинение за причиняване на средна телесна повреда на две лица.
От Районната прокуратура в Ямбол работят по още две версии – техническа неизправност или засичане от друга кола. Това каза в предаването „Тази сутрин” Мина Грънчарова от районната прокуратура.
До момента разпитаните свидетели потвърждават тезата, че шофьорът е бил преуморен и, че е налице моментно заспиване, което е довело да загуба на контрол над управляваното от него превозно средство.
Предстои назначаване на автотехническа експертиза, която ще установи дали е бил изправен автобусът, както и механизмът на настъпване на катастрофата, допълни Мина Грънчарова.
Обвиненията на шофьора са по чл. 343 ал. 3 – лишаване от свобода от 1 до 6 години за причиняване на телесна повреда на повече от 1 лица.
Автобусът е имал монтиран аналогов тахограф, в който е поставена стара карта, картата е на 4 дни и върху нея писецът това устройство е записвало едно върху друго, т.е. записът е абсолютно нечетлив и тази карта е на друго лице, обясни Мина Грънчарова.
След влизането на България в ЕС са въведени тахографите. Те са техническо средство, което се монтира в автобуса и отчита разстоянието, времето, почивките, скоростта, както и почивките и цялото поведение на водача по време на управлението на автобуса.
Прокуратурата в Ямбол започва проверки на всички превозвачи в областта.
От фирмата-превозвач разпространиха официална позиция по повод на инцидента
В нея се казва, че шофьорът на катастрофиралия автобус е почивал 24 часа преди курса.
Преди да потегли той е дал алкохолна проба.
От фирмата посочват също, че шофьорът на сутрешния курс е бил друг - т.е. твърдението, на пътниците не отговаря на истината.
Фирмата обаче не коментира липса на тахошайба.