Заради множеството сигнали през последните дни на редакционната поща на bTV за опасни пътища екипът ни направи проверка участъци с чести катастрофи на вход и изход от столицата.
Вече по традиция много катастрофи стават на пътен възел "Струма" и "Драгичево".
Първият събира целия трафик от магистралата, от околовръстното на София, от Банкя и от "Люлин".
А през "Драгичево" преминават всички, които всеки ден идват в столицата от Перник и Южна България и обратно.
На кръговото край „Люлин“ проблемите са от години. Те са отбелязвани в няколко доклада на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, посочва Георги Златев, бивш ръководител в АПИ, а сега част от фирмите, които строят пътища у нас.
„Липсата на маркировка, която да ориентира водачите в коя лента да се движат при влизане и излизане. След това имаме проблеми с осветлението, понеже при постоянните катастрофи се нарушава електрозахранването на осветителните стълбове. И не на последно място състоянието на отводняването“, каза инж. Георги Златев, член на браншова камара „Пътища“.
Елипсовидната формата на кръговото движение също е предпоставка за катастрофи. За тези проблеми от Държавната агенция са издавали предписания през годините.
„В техните доклади в 20 г., 21 г., 22 г. има много участъци, които за съжаление по един и същи начин се констатират проблемите, дават се препоръки и в следващия доклад отново виждаме, че този участък е в списъка“, обясни Златев.
Сходни са проблемите и при Драгичево.
„Липсата на сцепление или намаленото сцепление. Друг проблем е както видяхме отводняването – не се почистват своевременно отводнителните съоръжения“, заяви Златев.
Конфликтните точки на едно от кръговите са на влизане и излизане от него. Именно там са най-честите катастрофи, посочва инж. Златев. Потърсихме институциите, отговарящи за безопасността на тези два участъка – Пътна полиция, АПИ и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
От КАТ посочиха, че катастрофите на кръговото край „Люлин“ са предимно заради несъобразена скорост, неспазване на дистанция и заради недостатъчен контрол върху автомобилите.
От Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ заявиха, че те не могат да контролират дали техните препоръки се изпълняват.
И ни препратиха към свой годишен доклад за 2022 г. В остарелия документ не се споменават конкретните предписания, които Агенцията издава и дали следят за тяхното прилагане.
От АПИ посочиха какви мерки са предприели за намаляване на катастрофите в двата участъка - миналия юни са поставени пътни знаци, а неработещото осветление е възстановено през ноември.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK