Софиянците, които останаха без парно и топла вода заради аварията на „Топлофикация – София” от 5 февруари, която все още не е отстранена, да подадат жалба до дружеството с претендиране на неустойка, призова омбудсманът Мая Манолова.

В жалбата изрично трябва да се поиска „Топлофикация” да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция и снемане на архивираната информация в паметта на уреда. Това трябва да стане най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира.

След получаването на искането  от „Топлофикация” са длъжни да извършат проверка и съставят протокол в присъствието на жалбоподателя, посочва Манолова.

Омбудсманът се обърна с писмо и до служебния министър на енергетиката Николай Павлов, в което настоява за спешна проверка относно аварията на столичната „Топлофикация”, така че министерството да изпълни контролната си функция, за да защити гражданите, а виновните лица да понесат отговорност.

Манолова препоръча също така да бъде направена ревизия на изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, тъй като с темповете на монополиста за ремонт на съоръженията ще са нужни 1000 години – през миналата година са обновени едва 1,4 км от общо 1000 км тръбопроводи.

В писмото до енергийния министър омбудсманът поиска спешно промяна в Наредбата за топлоснабдяването, така че сметките за парното да отговарят на реално ползваната услуга.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement