ЖП композицията "Тракийски романс” тръгна от София към Пловдив.
Парният локомотив "0501" е произведен през 1941 година, но развивал скорост по-висока от тази на съвременните български влакове в 21 век.
„Най-бързоходният локомотив, 120 километра конхструктивна скорост. За времето си 120 километра си е било скорост”, коментира машинистът Ангел Алексиев.
В годините на Втората световна война, парният локомотив дърпал композиции между Пловдив и Бургас. Машинистът Ангел Алексиев е човекът, възстановил красивата машина в наши дни. „От тази серия локомотиви са произведени само 5 бройки в България. От тези 5, 4 са нарязани вече и само тази е действаща”, казва той.
Днес влакът се движи между София, Пловдив, Хисаря и обратно до столицата. За това време огнярът ще хвърли в горивната камера 10 тона въглища.
В композицията на атракционния влак днес е и вагона музей на Цар Борис III. Произведен през 30-те години в Германия, вагонът бил предназначен за лично ползване от български монарх. Разполага с царски кабинет, две спални и салон.
Цената за пътуването с влака "Тракийски романс" между софия и Пловдив е 59 лева за двупосочен билет.