Заработи горещ социален телефон, станал известен като „социалния 112”. Неговият номер е 0800 88 001. Телефонът е безплатен за цялата страна.

На него може да се подават сигнали за некоректни работодатели или да се потърси информация за помощи, осигуровки и пенсии. На разположение на гражданите са експерти от социалното министерство.

Всеки от операторите в кол центъра получава средно по 250-300 обаждания на ден.

„Най-често се обаждат във връзка с неспазване на трудовото законодателство и с липса на информация във връзка с някои задължения на работодателя”, разказа Венцислав Велков, технически сътрудник.

Социалният министър Тотю Младенов обясни, че сигналите се обработват и се изпращат на компетентните институции, в случая на ГИТ, за да може да направи веднага проверка и да се предприемат съответните действия.

Ако решите да се жалвате от работодателя си, но се страхувате от уволнение, може да останете анонимен.

„Тоест, когато гражданинът подаде сигнал и каже, че иска да бъде анонимен, той ни дава трите си имена, телефон и адрес за обратна връзка, но тези данни остават поверителни и не се дават на работодателя и той по никакъв начин не може да разбере кой е инициирал проверката”, уверява мениджърът на телефонния център Емил Станков

За информация и сигнали на безплатната телефонна линия може да обаждате всеки ден от 8 до 20 часа. Обажданията, постъпили след края на работното време на кол центъра, се записват и прослушват на следващия ден.