Всяка четвърта катастрофа е по технически причини, сочи статистиката на КАТ. От Съюза на автосервизите настояват за въвеждане на регистрационен режим и премахване на малките гаражни сервизи.
По неофициални данни действащите сервизи в момента са почти 50 хиляди. От съюза настояват да има регистрация и категоризация, защото в момента никой не контролира качеството на ремонтите, особено в сервизите от гаражен тип.
По груби изчисления на бранша от незаконни гаражи държавата губи между 350 и 400 милиона лева годишно. Освен това остава и въпросът за честите инциденти на пътя точно по технически причини.
„Няма техническо лице, което да е осъдено. Виждате, че при всеки случай, в който се разследва ПТП с жертви, обикновено го отнася шофьорът или собственикът на транспортната фирма и никога техническа служба”, казва Емил Германов.
От съюза са против работилници в или в близост до жилищни сгради.
Собствениците на малките сервизи пък смятат, че зад предложението за регистрация и премахване на малките работилници от блоковете всъщност се крие опит за смачкване на малкия бизнес.
Масово обаче в гаражните сервизи отказват да разговарят с медии и дори нарочно се представят за клиенти или приятели на собственика.
От автомобилната администрация не коментираха темата - директорът й не бил в страната.