Всяка втора фирма у нас няма собствен сайт. Малките български предприятия са най-лошо представени в глобалната мрежa.
Оказва се, че едва 48 % от фирмите у нас имат собствен сайт. За сравнение в страните от ЕС предприятията, които са се постарали да се представят в глобалната мрежа са 75%.
Най-слабо присъствие в интернет имат малките фирми – само 44% от тях имат свое място там.
В Евросъюза дребният бизнес разчита в много по-голяма степен на глобалната мрежа, за да печели клиенти.
Големите предприятия у нас се доближават до тези в ЕС по присъствие в интернет, тъй като в повечето случаи те са собственост на големи международни компании, които присъстват и у нас.
Собственикът на малка фирма за производство на паметници в Монтана казва, че няма собствен сайт. Според Мартин Димитров рекламата от „уста на уста" е много по-успешна в малкия град, а поддръжката на сайт се явява ненужен разход.
В друга малка фирма за почистване на домове и офиси в столицата има персонал от 20 души.
Собственикът обаче е разбрал, че инвестицията в разработването на сайт ще донесе значителен скок в приходите. Похарчил е около 5000 лв., за да изглежда фирмата му добре в интернет и не съжалява за вложените пари.
Икономистите отчитат, че родния бизнес губи, когато не представя компанията си он лайн:
„В крайна сметка, когато става дума за завързване на нови бизнес контакти, за разширяване на мрежата от клиенти и контрагенти, това е най-евтиният начин в днешно време да се случи”, смята Явор Алексиев от Института за пазарна икономика.
Определени фирми могат дори да предложат по-ниски цени на продуктите си в глобалната мрежа, тъй като биха спестили от разходи за наем и персонал. А това може да доведе и до увеличаване на пазарния им дял, отчитат още икономистите.