Българските производители на яйца у нас са принудени да продават на загуба заради внос, който срива пазара.
Засега обаче са категорични, че цената на българските яйца няма да скочи за Великден.
Още в началото на март цената на яйцата е паднала с 40%. Сега се продават на едро за 11-12 стотинки, което е под себестойността на разходите, направени за едно яйце.
Залежалата след католическия Великден стока се пласира у нас основно чрез големите търговски вериги. За масовия купувач в тях обаче по-важна е промоцията в цената, а не произходът на стоката
Ембаргото на Русия допълнително изостря проблема за българските производители на яйца, тъй като те не могат да изнасят птиче месо за руския пазар.
„Наистина няма решение на въпроса, тъй като обикновено регулираме пазара като намаляваме стадата. Сега обаче няма какво да направим закланите кокошки, които имат технологичен брак. По този начин и колегите, и аз, ние не можем да намалим стадата, защото няма къде да отидат", коментира Димитър Бояджиев, член на Управителния съвет на Съюза на птицевъдите и управител на птицеферма.
Според производителите, ако държавата не се намеси, негативите за този отрасъл ще са големи. А идват и летните месеци, когато консумацията на яйца драстично намалява.