Министерството на туризма показа финалистите в конкурса за туристическо лого на България. Във списъка влизат седем предложения, а броят на получените кандидатури е бил 183.

Той е подбран от деветчленно професионално жури. Съдиите са преценили, че класираните като фаворити отговарят най-ясно и пълно на критериите, зададени в конкурса. Всички те са използвали комбинацията от картина и типография и отразяват важни за България символи.

Снимка: www.tourism.government.com

1. Първото лого използва шрифтова символика и съдържа в един от буквените знаци стилизирано изображение на планина, слънце и море.

Снимка: www.tourism.government.com

2. Във второто одобрено предложение присъстват класическите български шевици. Авторът е почерпил вдъхновение от древния български знак „маказ”, който е елемент и от българските фолклорна носия и килимарство.

Снимка: www.tourism.government.com

3. Третото избрано изображение съдържа в себе си препускащ кон, символ на свобода и волност, както и на тракийската и прабългарската култура.

Снимка: www.tourism.government.com

4. Друг претендент за голямата награда е решил да използва известния образ на българската роза, като тя е изобразена с плетеница от разноцветни кръгове.

Снимка: www.tourism.government.com

5. Петото предложение напомня детска рисунка и съдържа в себе си елементите слънце, роза, вода и плодородна земя.

Снимка: www.tourism.government.com

6. Логотипът съдържа характерният за България лъв, застанал в поза подобна на гербовите лъвове. Той съдържа характерните за българското народно творчество елементи, като централните знаци са соларни и се свързват с живот, здраве, любов и благоденствие.

Снимка: www.tourism.government.com

7. Последният претендент е най-опростен, като отново залага на българската роза.

Победителят ще бъде поканен да изработи т.нар. „бранд бук” с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия на стойност 10 хил. лв.

Журито, подбрало финалистите, е в състав проф. Божидар Йонов (плакатно изкуство и пространствен дизайн), доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (плакат и визуална комуникация, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), проф. Екатерина Русинова (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам. -председател на Българската академична асоциация по комуникации).

Новите предложения наподобяват донякъде и старото лого.

Не закъсняха и критиките, като: „По-добре от яйцата е, но пак нито едно не става“, „Лъвът е като резултат от халюциногени, а животното под него малко ме плаши“. Появи се виц, че имаме министерство на КарикаТуризма, както и пародийно лого – знамето е от снопове от свински опашки, а мотото е „България – внезапно се привързваш“.

Снимка: bTV

Заваляха и сравнения с логата на други държави.

Снимка: bTV

Досега, в акнетата ни кое предложение трябва да спечели, води първото лого.

Министерството на туризма ще обяви победителя в края на април.

Кое лого трябва да спечели?