Бъдете бдителни и обръщайте внимание на всеки детайл от примамливите търговски предложения по Великден, съветват експертите от Комисията за защита на потребителите.
Сред основните препоръки е потребителите да се уверяват лично, че подаръците или промоционалните продукти са налични. При липса по-добре да се откажат от покупка, макар че вече са инвестирали време и средства.
Важно е и да се гледа препоръчителната крайна дата за употреба, тъй като в някои случаи те са с изтичащ срок на годност. Потребителите трябва много стриктно да следят дали избраните от тях намалени продукти се таксуват на обявените цени и ако открият разминаване, да сигнализират още на касата, съветват експертите, предаде БТА.
Ако пътуват по празниците, експертите на КЗК препоръчват на хората да организират екскурзията си чрез туроператор. Тази практика дава по-голяма сигурност, че ще се осъществи при договорените условия, а при възникване на проблем - че правата им ще бъдат по-надеждно защитени. Ако договорът частично не се изпълнява, на място потребителят може да потърси представител на туроператора или да използват телефоните, написани в договора, за да предяви претенцията си.
При планирана почивка в планински хотел е добре потребителят предварително да събере повече информация за няколко алтернативни обекта, които отговарят на изискванията му. Най-удачният вариант е резервация през регистриран туроператор.
Експертите съветват потребителите да изискат от туроператора сертификат за застраховка, която да покрие отговорността му за причинени вреди. Настоявайте да получите предварителната информация за избрания пакет в писмен вид, да бъдат издадени договор за пътуването и ваучер, както и документ за платената сума, препоръчват от КЗП.