В хор „Гусла” работят „за ползу роду” и благодарение на ентусиазма на хосристите и диригента акад. Валентин Бобевски. Това обясни в предаването „Тази сутрин” по bTV първият тенор и административен секретар на хора Ивослав Маринов, след като ден по-рано министърът на културата Вежди Рашидов намеси формацията в скандала с хора „Йоан Кукузел” и концерта му без хонорари в Париж.
Не без ирония, министърът „изпрати” недоволния хорист Георги Петров да пее в хов „Гусла”, след като е недоволен от условията в „Йоан Кукузел”. „Гусла” е най-старият хор в България – през септември 2014 г. отбеляза 90-години от основаването си през далечната 1924 г., и е дал на света артисти като Борис Христов и Тодор Мазаров, както подчерта диригентът Валентин Бобевски.
„Ние пеем от любов към изкуството от 1924 г.”, коментира маестрото и призна, че там хонорарите също са по договаряне – „от 0 лв. до колкото дадат”, като „понякога хонорарите са добри”.
„Ние сме радетели за българските ценности и се чувстваме като възрожденците – работим с техния патос и ентусиазъм. Хонорари в хор „Гусла” няма, всички работим за ползу роду. Не е жалко и не е обидно. Ние пазим ценностите на нацията. Нашата нация се е съхранила благодарение на църквата и на народното пеене, народното творчество. Ние се опитваме това да пазим. Това, че някой иска хоровото изкуство да бъде подкрепено, това означава, че ние искаме да съхраним нашата история”, коментира тенорът Ивослав Маринов.
„От 1988 г. оцеляваме с ентусиазъм - ентусиазъм от всички редови хористи, добре че е маестро Бобевски, който от 1985 г. работи за ползу роду”, посочи още хористът.
„От 90 години за нас подкрепата е любовта на народа. Зала „България” винаги е пълна, когато пее хор „Гусла”. Многобройни са нашите плочи, първата е издадена още през 1926 г. Радвам се, че покрай тези истории се разбра, че хоровото изкуство в България още е живо”, допълни диригентът акад. Валентин Бобевски.
В заключение хористът, който предизвика бурната дискусия – Георги Петров, призова за „по-нормално отношение към хората, които се занимават с изкуство в България”. „Хоровото изкуство е скъпо изкуство и всички трябва да бъдат уважавани – от последния хорист до диригента. Държавата винаги подкрепя морално”, посочи той.