Последните туристи, които бяха блокирани в Испания, пристигнаха късно снощи в България. Те се заканиха да търсят правата си, след като туристическата компания, с която пътували, ги върна в страната с два дни закъснение. Сега Комисията за защита на потребителите проверява фирмата.
Пътуването до слънчева Испания се превърна в кошмар за около 80 наши сънародници. На отиване те стигнали до прочутия курорт Марбея след около три часа полет, а връщането им продължи два дни. Трябвало да тръгнат в петък вечерта, но полетът им бил отменен неясно за кога.
„В тези 48 часа или два дни, нито фирмата, нито министерството, ни е осигурило капка водица и никаква храна”, каза при пристигането си на летището в София проф. Боян Лозанов.
Българите разказват, че спомените от пътуването започнали да избледняват, след като прибрали багажа в петък, пътували с автобус в събота до Мадрид, а в неделя спали във фоайето на хотела, докато не ги настанят по стаите им. Туристическата компания не могла да им осигури пари за харчене, защото в събота и неделя банките на работят.
„Харчихме от нашите средства, те бяха ограничени, защото знаехме, че се връщаме. Когато се връща човек... бяхме си премерила лекарства, които взимаме”, коментира туристка.
От туристическата агенция казват, че чартърният полет от София, който е трябвало да прибере нашенците от Марбея, така и не излетял. Тогава започнали да мислят как да ги приберат у дома. Бедствалите туристи ще получат по 50 евро компенсация всеки.
„Всеки от тях си има договор и може да се обърне към агенцията. Аз се погрижих да ги върна живи и здрави”, заяви Десислава Алексиева, представител на туроператора.
Фирмата вече се проверява и ако се докаже, че е нелоялна, може дори да й се отнеме лицензът. „Проверява се дали самият туроператор, още преди да замине групата, е знаел, че няма да има възможност да ги върне навреме”, обясни Иво Маринов, зам.-министър на туризма.
Завърналите се казват, че почиват зад граница вече 12 години, но такова нещо никога не им се е случвало.