Единственото спасение от трагедия на релсите са суровите наказания за тези, които посягат на жп инфраструктурата. Такова е мнението на машиниста на влака, който преди седмица дерайлира край София. Той предлага ликвидация на бизнеса и затвор за собствениците на пунктове за метали, в които са открити части от релси.
Дежурство, което тръгва като по вода. И край, за който никой не предполага. Така машинистът Симеон Стоев описва 17 януари. Нощта, в която товарният влак, който той управлява дерайлира заради откраднати от релсите елементи. Седмица по-късно екип на bTV намира Симеон в дома му, почивка е след поредната нощна смяна. Инцидентът обаче е пред очите му.
„Първоначално виждах мъгла. След като тръгнах с цистерните, на които бях назначен, преминах през Гара Яна транзит. Караме с колегата, бъзикаме се, то наистина дежурството пък тръгна без никакъв проблем”, започва разказа си мъжът.
Минути по-късно машината изневерява на 13-годишния опит на Симеон и става неуправляема. „Чу се силен шум и удар от ходовата част под мен. Като почна да се гъне лявата релса, изхвърли, тя се наведе машината и почна да оре в баластрата”, казва още машинистът.
Ранени няма. В първите минути обаче никой не може да разбере какво е станало. „Началник влака вика - какво направихте бе, тамън седнах да вечерям. И вече като погледнахме, няма планки, нали. Той вика - къде са планките на линията? Викам - у джоба са ми, скрил съм си ги”.
Оказва се, че в продължение на близо 200 м частите, които държат релсата за траверсите, са откраднати. „Ние трябва да се движим като по време на война. 21 век, Европа. Каква Европа бе, ние сме си за Анадола”, възмущава се Симеон.