Таксиметровите шофьори се готвят да протестират. Искат промяна на изискването за възрастта на автомобилите, които карат. Според сегашния закон, жълтите коли не трябва да са по-стари от 10 години. Превозвачите обаче настояват границата да бъде увеличена с още 5 години.
Според закона такситата на повече от 10 години трябва да прекратят дейността си, в противен случай санкцията е 3 000 лева и 6 месеца наказателен паркинг.
Според шофьорите обаче маршрутните таксита и автобусите са по-стари, но въпреки това на тях не им се пречи да превозват пътници.
Изниква и въпросът защо клиентите на таксита трябва да се возят в по-стари автомобили при положение, че се очаква поскъпване на таксиметровите услуги.
Христос Калимерис, който работи като таксиметров шофьор в София повече от 10 години, каза пред bTV, че е за промяната в закона. Колата му била на 7 години и струвала 30-35 хиляди лева. Негови колеги дали и по 50 хиляди лева и нямало да могат да ги избият със сегашните тарифи. Христос смята, че тарифата в София трябва да е минимум 1 лев на километър.
„Парадоксално е и да има маршрутки по 20-30 години, да се качват по 15 и 20 човека, защото хората от немотия плащат 1.50 лева, ама това е по-опасно”, коментира шофьорът.
От Националната федерация на таксиметровите водачи са готови да подкрепят национален протест.
„В малкото градче амортизацията за 10 години на един автомобил е от порядъка на 5000-6000 км на година. Докато в София един автомобил изминава 250, 300, 400 км, което означава, че на година той изминава 120 хиляди”, каза председателят на федерацията Яне Янков.
От федерацията настояват изисквания към превозвачите да са различни за отделните общини.
От Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” съобщиха, че към днешна дата не се предвижда изменение в наредбата за възрастта на таксиметровите автомобили.